10 października 2015 byliśmy w gościnie jak co roku u naszych przyjaciół w Schönau – Berzdorf.

Razem z nami pojechała nasza Pani Burmistrz Bożena Wiśniewska. Po krótkim powitaniu, w którym uczestniczył tamtejszy Burmistrz Klaus Henel wyruszyliśmy jak zwykle na wycieczkę. Tym razem zwiedzaliśmy Łużyce. Trasa rozpoczęła się od krótkiego pobytu nad Berzdorfer – See  by zobaczyć co nowego słychać na Błękitnej Lagunie  (jest to część jeziora i plaży należącej do gminy naszych przyjaciół). Następnie trasa wiodła do klasztoru St. Mariehenthal.

Następnie mijając piękne okolice przyjechaliśmy do Bertsdorf. Tam po zwiedzeniu małego muzeum kolejnictwa udaliśmy się kolejką wąskotorową do Oybin. Pogoda była piękna dlatego mogliśmy podziwiać tamtejsze góry. W drodze powrotnej, mijając piękne domy przysłupowe zatrzymaliśmy się w muzeum kawy przy okazji zwiedziliśmy piękny barokowy kościół. Na zakończenie pojechaliśmy do Kottmansdorf, gdzie ze wzgórza, na którym znajdował się  stary wiatrak, mażna było zobaczyć jak piękne są Łużyce. Przed wyjazdem do domu spędziliśmy  mile czas w Domu Tradycji w Schönau – Berzdorf.