8 września 2018

Już po raz drugi Stowarzyszenie Miłośników Kowar wzięło udział w „ Europejskich Dniach Dziedzictwa” organizowane przez Muzeum Etnograficzne z Wrocławia.W tym roku pod hasłem „Niepodległa dla wszystkich” .Przygotowaliśmy wystawę Anny Burdach pt. „Sławni Polacy w Kowarach” oraz mini- koncert.

Utwory Fryderyka Chopina zagrał Fryderyk Pacak

Od 1 września wystawy w Domu Tradycji można zwiedzać we wtorki, czwartki, soboty i niedziele, od godz. 11.00 do 15.00. od 1 października już tylko we wtorki, czwartki i soboty. Na ścianie od strony ul. Jagiellończyka powstał nowy mural- „Laborant”.

Jest to dzieło Pana Jakuba Jakubowa.

4 sierpnia 2018 r. w Domu Tradycji Miasta Kowary-siedzibie Stowarzyszenia Miłośników Kowar odbyły się warsztaty

Pt. „Wokół gobelinu”, realizowane w ramach Festiwalu Ducha Gór.

Tytuł zadania: „Warsztaty kulturowe oparte na zasobach i tradycji”

Fabrykę dywanów, nasze pierwsze gobeliny, kolorową przędzę, której już niestety prawie nie ma, wspominamy z nostalgią do dziś.

Ramki z naciągniętą osnową i zaczętymi pracami niekiedy jeszcze 30 lat temu, dostarczyli przyjaciele.

Czytaj więcej: „Wokoł gobelinu”

23 czerwca 2018

Postanowiliśmy, że 25 lecie naszego Stowarzyszenia odbędzie się bez żadnych akademii i innych oficjalnych imprez. Sobotę 23 czerwca ogłosiliśmy „Dniem otwartym SMK”, wysłaliśmy zaproszenia, zaprosiliśmy Kowarzan i nie tylko w Internecie i czekaliśmy kto nas odwiedzi. Zobaczyć można było wystawę ‘ Ze zbiorów członków SMK”, kroniki i stare „Kuriery Kowarskie” . odbyły się trzy koncerty. Grali na naszym fortepianie –Jakub Zakrzewski i Marek Rostecki, a pięknie zaśpiewała Renata Galik. był oczywiście tort i życzenia i dużo gości.  Chciałoby się dodać i ja tam byłam miód i wino piłam.

Czytaj więcej: "Dni Otwarte "

9 czerwca 2018

W ramach obchodów 25 lecia istnienia SMK  pojechaliśmy chyba na pierwszą „stowarzyszeniową” wycieczkę.  Zwiedziliśmy Kościół Pokoju i  Katedrę w Świdnicy oraz Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie. Na koniec odwiedziliśmy już naszą zaprzyjaźnioną „Szczęśliwą Siódemkę” prowadzoną przez Państwo Paluchów w Jarkowicach. Naszym przewodnikiem był Grzesiek Schmidt oczywiście także członek SMK.

Czytaj więcej: Wycieczka

1 czerwca 2018-  jak już chyba od zawsze i pewnie na zawsze robiliśmy porządki wokół pomnika poświęconego ofiarom I Wojny Światowej na Viktorii

26 maja 2018jak co roku już prawie od 20 lat odwiedzili nas nasi przyjaciele z Schönau- Berzdorf.  Pojechaliśmy z nimi najpierw do Trzińska Gdzie brali udział w warsztatach zorganizowanych przez  Państwo Dorotę i Marcina Goetz. Następnie zwiedziliśmy przepiękne muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze.    Spotkanie zakończyliśmy wspólnym obiadem w „Szczęśliwej Siódemce” u Państwa Joanny i Remigiusza Paluchów w Jarkowicach . W drodze już do domu Zatrzymaliśmy się na chwilkę na parkingu koło Viktorii, ażeby pokazać naszym gościom przepiękny widok roztaczający się z stamtąd na Karkonosze i leżące u ich stóp nasze miasto.