23 czerwca 2018

Postanowiliśmy, że 25 lecie naszego Stowarzyszenia odbędzie się bez żadnych akademii i innych oficjalnych imprez. Sobotę 23 czerwca ogłosiliśmy „Dniem otwartym SMK”, wysłaliśmy zaproszenia, zaprosiliśmy Kowarzan i nie tylko w Internecie i czekaliśmy kto nas odwiedzi. Zobaczyć można było wystawę ‘ Ze zbiorów członków SMK”, kroniki i stare „Kuriery Kowarskie” . odbyły się trzy koncerty. Grali na naszym fortepianie –Jakub Zakrzewski i Marek Rostecki, a pięknie zaśpiewała Renata Galik. był oczywiście tort i życzenia i dużo gości.  Chciałoby się dodać i ja tam byłam miód i wino piłam.

Czytaj więcej: "Dni Otwarte "

9 czerwca 2018

W ramach obchodów 25 lecia istnienia SMK  pojechaliśmy chyba na pierwszą „stowarzyszeniową” wycieczkę.  Zwiedziliśmy Kościół Pokoju i  Katedrę w Świdnicy oraz Muzeum Kolejnictwa w Jaworzynie. Na koniec odwiedziliśmy już naszą zaprzyjaźnioną „Szczęśliwą Siódemkę” prowadzoną przez Państwo Paluchów w Jarkowicach. Naszym przewodnikiem był Grzesiek Schmidt oczywiście także członek SMK.

Czytaj więcej: Wycieczka

1 czerwca 2018-  jak już chyba od zawsze i pewnie na zawsze robiliśmy porządki wokół pomnika poświęconego ofiarom I Wojny Światowej na Viktorii

26 maja 2018jak co roku już prawie od 20 lat odwiedzili nas nasi przyjaciele z Schönau- Berzdorf.  Pojechaliśmy z nimi najpierw do Trzińska Gdzie brali udział w warsztatach zorganizowanych przez  Państwo Dorotę i Marcina Goetz. Następnie zwiedziliśmy przepiękne muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze.    Spotkanie zakończyliśmy wspólnym obiadem w „Szczęśliwej Siódemce” u Państwa Joanny i Remigiusza Paluchów w Jarkowicach . W drodze już do domu Zatrzymaliśmy się na chwilkę na parkingu koło Viktorii, ażeby pokazać naszym gościom przepiękny widok roztaczający się z stamtąd na Karkonosze i leżące u ich stóp nasze miasto.

Czytaj więcej: Goście z Schönau- Berzdorf

19 maja 2018 -  jak co roku uczestniczymy w „Nocy Muzeów” . Nasze wystawy można było zwiedzać do późnych godzin wieczornych. Można było takżeObejrzeć prezentację o Meksyku przygotowaną  prze Mieczysława  Ławera.   Zwiedzaliśmy również inne ekspozycje między innymi „Muzeum Sentymentów” Andrzeja Olszewskiego i wystawę fotograficzną w pałacu „Smyrna” .

Czytaj więcej: „Nocy Muzeów”

15 maja 2018-  gościło u nas Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Sołectwa Osianka z obszaru LGD i Stowarzyszenie Brzesko- Oławska Wieś Historyczna. Członkowie tego stowarzyszenia brali udział w warsztatach „ Liściakowych” przeprowadzonych przez Barbarę Sokołowską i byli gośćmi Fundacji Ducha Gór.

12 maja 2018

„Razem przez 10 lat”

Tak przywitały swoich, przyjaciół i gości w naszym Domu Tradycji,

Alina Pawłowska i Barbara Sokołowska.

Dowidzieliśmy się jak wyglądała ich 10 – letnia współpraca, Pani Ala przedstawiła nam wiersze ze swoich nowych tomików był także mini koncert na fortepianie w wykonaniu Fryderyka Pacaka.

Na piętrze naszej siedziby można było obejrzeć wystawę najnowszych „Liściaków” wykonanych przez Panią Basię. Jest to około 40 prac, które są ilustracjami do dwóch najnowszych tomików wydanych w maju bieżącego roku.

Kilka słów o Alinie Pawłowskiej. Przyjechała do Kowar w 1968 roku., Pracowała w sanatorium Wysoka Łąka, jako farmaceutka, przez długie lata była radną w naszym urzędzie i powiecie, odznaczona medalem „Zasłużony dla miasta Kowary”, jak sama mówi od zawsze pisała rymowanki.

W 2008r. powstaje pierwszy tomik ilustrowany liściakami Barbary Sokołowskiej pt. „Oczarował mnie świat” Potem ukazywały się następne.

W tym roku ukazały się tomik szósty „ Zatrzymane w kadrze” i siódmy „Szczęśliwe chwile”

Swoje prace nasze artystki pokazywały w wielu miastach. Były w Dusznikach Zdroju, Otmuchowie, Nysie, Kłodzku, Prudniku, Dzierżoniowie, Jeleniej Górze, Karpaczu, we Wrocławiu na zaproszenie Politechniki Wrocławskiej, czy Muzeum Etnograficznego, na kowarskich kiermaszach można je spotkać zawsze.

Promują nasze miasto nie tylko w Polsce, ale i też na świecie. Prace ich są u misjonarzy w RPA, w Anglii, Hiszpanii, USA, Japonii.

Odznaczone wieloma nagrodami min w 2017roku zostały laureatkami w konkursie w kategorii „Najciekawszy produkt karkonoski” na Wystawie Produktów Regionalnych „Wyprodukowano pod Śnieżką”

Alina Pawłowska młoda duchem 89lat przygotowuje następny tomik „Piękno Karkonoszy”, a Barbara Sokołowska już nakleja nowe liściaki.